Hallo,

Welkom bij de pagina voor de auto-drainage. Om thuis je lymfecirculatie te stimuleren.

Natuurlijk vervangen deze oefeningen geen behandeling bij je lymfetherapeut. En ben je niet zeker vraag eerst eventjes na of het ok is als je deze oefeningen doet. Je kunt ook een berichtje naar mij sturen, door rechtsonder op het icoontje 'chat' te klikken.

Je start met het kijken naar het webinar door te klikken op afbeelding van webinar. 

                                          Na het kijken van het webinar kun je aan de slag.

 

Je vindt hier verschillende video's met oefeningen om de lymfedcirculatie te stimuleren. Kies vooral wat jij nu nodig hebt maar wees zacht voor jezelf. Forceer niets.

En als er vragen of opmerkingen zijn, aarzel niet me te contacteren..(groene icoontje).

Succes

Ellen

Auto-drainage.png

Auto-drainage poorten

In deze video is het het doel om de circulatie te stimuleren en op gang te brengen door de poorten te gaan openen zodat de drainage vlotter kan gebeuren.

De bewegingen gebeuren zacht, traag, in de juiste richting en op de huid.. dus doe je bh uit voor je oefent, het kan steeds onder je T-shirt worden gedaan.

Auto-drainage arm

In deze video is het het doel om de circulatie te stimuleren en op gang te brengen door de poorten te gaan openen zodat de drainage vlotter kan gebeuren. Daarnaast komen er ook technieken aan bod om de arm wat te behandelen.

De bewegingen gebeuren zacht, traag, in de juiste richting en op de huid.. dus doe je bh uit voor je oefent, het kan steeds onder je T-shirt worden gedaan.

Pomp-beweging

In deze yogales op de stoel (kan ook op de mat of op een bal) bewegen we met de armen en voegen we er telkens een pompbeweging aan toe ter stimulatie van de circulatie.

We starten met ademhaling, want daardoor komt de ciculatie ook op gang.

Ademhaling

Hier vind je een aantal ademhalingsoefeningen. Ontspannend.

In andere rubrieken komen er nog andere oefeningen. Dus is voelen wat er bij jou op dit moment past.

Bewegen : yoga

Een yogasessie op de stoel, gericht naar mobiliteit in de nek en schouder. Wees steeds zacht voor jezelf en pas de beweging aan waar nodig. 

Ontspannen

Een meditatie : de ademstroom.

Zorg dat je comfortabel ligt en geniet/ontspan van deze meditatie. Audio vind je hier net onder.

AdemstroomEllen Ranbaey
00:00 / 14:48